כגיימר מושבע, המעבר למערכת הפעלה חדשה תמיד מעלה אצלי את השאלה “איך הם יהפכו את המשחקים לטובים יותר ואת השימוש בהם ליעיל יותר?”
אז בחלונות 11 הם עשו את זה שוב,
אז אולי לא נראה בזמן הקרוב DirectX 13.0 אבל בחלונות 11 נקבל את כל הכח הטמון ב DirecX 12 Ultimate
בלייב של מיקרוסופט הציגה לנו בונד… שרה בונד 🙂 ממחלקת הפיתוח של XBOX מעט מהחידושים בתחום הגיימינג במערכת ההפעלה החדשה.
וכמובן Cross Platform שמאפשר לנו לשחק במשחקי רשת במחשב גם עם מיליוני שחקני אקסבוקס ופלייסטיישן שיש להם את אותו המשחק.
Auto HDR – הדבר העיקרי בחוויית המשחק הוא הגרפיקה כמובן, זו הסיבה העיקרית שאנו מחפשים כל הזמן את כרטיס המסך הבא שיעלה אותנו לרמה הבאה של גרפיקה ומשחקיות בכותרים האהובים עלינו. אפשרות הAuto HDR מביאה לנו חוויית אור וצבע ברמה הכי גבוהה שניתן, ע”י התאמה אוטומטית של החדות הגוון והניגודיות של כל סביבה במשחק.
ראינו את זה בא לידי ביטוי בקונסולות האקסבוקס החדשות, וקהילת הגיימינג הגיבה בחיוב על החווייה הזו. עכשיו – הטכנולוגייה הזו שולבה גם במערכת ההפעלה Windows 11
כשהרבה מהכותרים הגדולים תומכים בטכנולוגייה זו.
לא צריך כיוונון מיוחד או הגדרה מיוחדת. זה פשוט עובד כשהמשחק תומך בכך.
מהירה ולא עצבנית – היום, כשאנו משחקים במשחק מורכב וגדול, אחד הרגעים הכי מתישים היא ההמתנה שהמשחק ייטען. כמובן שהיום כשיש לנו SSD, Nvme במהירויות גבוהות ההמתנה פחתה משמעותית במיוחד בלוחות החדשים שתומכים במעבדי דור 11 של אינטל ובPcie 4. אז Windows 11 יביא את מהירות הטעינה לשלב הבא על ידי שימוש בטכנולוגיית Direct Storage (אחסון ישיר). טכנולוגייה שהייתה בשימוש היום רק באקסבוקס X.
היום, גם עם כונני Nvme מהירים מאד ולוח דור 11 אנחנו לא מצליחים באמת לרתום את כל כוח עיבוד הנתונים המהיר של כונני Nvme מהירים בממשק PCIe gen 4
והסיבה היא שמשחקים היום דורשים הרבה יותר טעינת נתונים מבעבר, והם גם חכמים יותר בטעינה שלהם. כל פעם טוענים רק את הנתונים הגרפיים הדרושים לסצינה הנוכחית.
הבעיה היא ממשק הAPI הנוכחי של DirectX היום, לא מאפשר מעבר נתח נתונים גדול לכונן בשל מגבלות טכנולוגיות של הממשק עצמו, שלא עומד בדרישות הI/O של המשחקים המודרניים, וכך הרבה מידע פשוט “נשאר על השולחן” ולא מנוצל. בעזרת הAPI החדש שנקרא Direct Storage המידע יוכל לעבור במלואו מדרישות המשחק למידע עד לכונן ובחזרה, כל בקשות המשחק יוכלו לעבור עיבוד כי הTroughput ישתפר, וכך גם נקבל מהירות גבוהה יותר של משחק וגם נקצר משמעותית את זמני הטעינה של המשחק עצמו והאלמנטים והסצינות בו וכמובן שזה יביא לשיפור גדול במספר הפריימים לשנייה (FPS) שנוכל לקבל מהמשחקים.
תוכלו לקרוא עוד על Direct Storage API בכתבה זו.
Xbox Game Pass – חנות המשחקים החדשה תהיה משודרגת עם גיים פאס שתהיה עמוסה במשחקים גם ממיקרוסופט וגם מBethesda מהיום שהושקו, וכל משחקי EA Play.
וכמובן שתוכלו לשחק בכל המשחקים עם מיליוני שחקנים ברחבי העולם בשימוש בטכנולוגיית Cross Platform.
בחנות נוכל גם לבצע רכישת משחקים בקלות ע”י לחיצת כפתור ולהוסיף אותם לספריית המשחקים שלנו.
מערכת ההפעלה תתמוך כמובן בכל ציוד החומרה האפשרי לגיימינג כמו בקרי טיסה, הגאים, אזניות בלוטות, מתאם לשלט XBOX, משקפי מציאות מדומה, כרטיסי מסך חיצוניים ועוד… בצורה מושלמת.