חקר מילות מפתח והכרת Phrase Rank
שיעור אונליין עם עמית - חלק 1
שיעור אונליין עם עמית - חלק 2
שיעור אונליין עם עמית - חלק 3
שיעור אונליין עם עמית - חלק 4
הסבר על התרגיל שאנו צריכים לבצע בבית
הסבר על מילוי הטבלה
סרטוני הדרכה נוספים
נקודות חשובות בשיעור
* לעבוד עם Rank Tracker
* עבודה עם אתר Answer The Public (ללא תשלום ניתן לחפש רק 2 ביטויים ביום)
* לבדוק מיקום של מילות מפתח, ערך שלהן, רלוונטיות שלהן ועדיפות
* לבדוק ביטויי מפתח עם Phrase Rank
* ביטויי מפתח שדירגנו אותם 1 בעדיפות – חייבים להופיע בתפריט הראשי של האתר
* לכתוב כתבות קידום עם מילות המפתח שלנו, שיכילו מילות מפתח ושהכותרת תהיה ביטוי בדרגה 1
גלריית צילומי לוח ומחברות סטודנטים
לחיצה על התמונה תגדיל את התמונה על מסך מלא
ואז בצד שמאל יש זכוכית מגדלת שניתן להגדיל עוד יותר את התמונה
חקר מילות מפתח Phrase Rank (תודה לאיריס גוטמן על סיכום השיעור)
איך נבצע חקר מילות מפתח
שלב 1:
תשאול הלקוח שלנו (לביים פגישה):
1. מי הוא, מה הוא, ומה ההיסטוריה שלו
2. מה תחומי המומחיות שלו
3. מי המתחרים העיקריים שלו
4. מה היתרונות שלו מול המתחרים
שלב 2:
חקר ביטויי מפתח
מחפשים מילות מפתח רלוונטיות לעסק הנ”ל, בודקים את ביטויי המפתח לפחות מול 2 מתחרים מובילים שלו,
ממלאים את הטבלה כולה ומסמנים בירוק את 4 הביטויים המובילים
שלב 3:
לייצר את פירמידות Phrase Rank הרחבות+לפחות 4 חיזוקים
מקרא מושגים
ביטוי – אוספים ביטויים (מילות מפתח) בכל הדרכים האפשריות. שיהיו 60-80 ביטויים
נפח חיפוש – מסתכלים על “ממוצע חיפושים בחודש” של אותו ביטוי בטבלה שיש בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, המספר ליד הביטוי הוא נפח החיפוש
מיקום – איזה מקום בגוגל (בביטוי הספציפי הזה) נמצא האתר שאני רוצה לקדם? נכנסים לאתר מפעילים את התוסף “FATRANK” בוחרים במדינת ישראל ואת הביטוי שאנו רוצים לבדוק והוא יראה לנו באיזה מיקום נמצא האתר בביטוי שהקלדנו.
תחרות – כותבים בשורת חיפוש גוגל: intitle: ואז את הביטוי שאנחנו רוצים לבדוק את התחרות בו מול המתחרים שלנו. מספר תוצאות החיפוש בגוגל בחיפוש הזה זהו הנתון “תחרות”
נוסחת KEI – חיפוש חודשי בריבוע לחלק למספר התוצאות של חיפוש הביטוי בגוגל
Answer The Public – אתר שאנו יכולים להזין בו ביטוי ולקבל בחזרה שפע של שאלות שאנשים יכולים לשאול על המושג ושפע רעיונות לזנב ארוך
תהליך חקר מילות מפתח שלב אחר שלב
1. עמודת ביטויים: מוצאים כמה שיותר ביטויי מפתח (בין 60-80)
את הביטויים אנו מקבלים מהלקוח + מחפשים באתר הלקוח + ע”י חיפוש בגוגל ושימוש בGoogle Suggest
כותבים לעצמנו את כל המילים שמצאנו
2. עמודת נפח חיפוש: בודקים מילים מול מתחרים בכלי לתכנון מילות המפתח ורואים גם כמה נפח חיפוש יש לכל מילה וגם את התאמות רחבות שהוא מבצע לביטויים (ביטוי+נפח החיפוש)
3. עמודת מיקום: בודקים בתוסף לכרום FatRank או Rank Tracker או Semrush את מילת החיפוש ורואים איפה נמצא האתר יחסית לכל מילת חיפוש שמצאנו
4. עמודת תחרות: (בין 500-5000 נחשב טוב) חיפוש בגוגל של intitle ושימוש בKEI
5. עמודת רלוונטיות: (אתם מחליטים רק על סמך הביטוי עצמו, ללא קשר לאף נתון אחרי בטבלה) על פי דרישות הלקוח והתאמה ללקוח לבחור מה מתאים לקמפיין ולעסק
6. עמודת עדיפות: (אתם מחליטים) לפי כמות החיפושים בחודש והמיקום בודקים מה עדיף לנו לקדם
?. בודקים בGoogle Trands איזה ביטויים יותר מחופשים ויותר “טרנדיים”
?. הולכים שוב לGoogle ADS לכלי לתכנון מילות המפתח ובודקים שם את המילים הטרנדיות שמצאנו כדי להוסיף לטבלה את הנתונים
בסופו של תהליך אנו צריכים לקבל 4 פירמידות של Phrase Rank עם ארבעת הביטויים הנבחרים שלנו
7. כשיוצרים את הפידמידות יש להשתמש בחקר “זנב ארוך” לביטויים שלנו (Answer the Public)
כלי חינמי לחיפוש הצעות ביטויים מפתח
טבלת חקר מילות מפתח לדוגמא (לחצו על צילום הטבלאות להורדת קובץ האקסל)
הטבלה כוללת נוסחה אוטומטית לחישוב KEI, כדי שזה יעבוד שימו את הנתונים בטבלה ותראו שזה אוטומטית יחשב את ויבצע ריבוע של תוכן התא ב”נפח חיפוש” ויחלק אותם בנתון שבתא “תוצאות חיפוש” ויכניס אותם לתא של “KEI”
בנוסף הגדרתי באקסל שיציג לי רק 3 מספרים אחרי האפס.
להסבר כיצד לעשות זאת לחצו כאן
טבלת חקר מילות מפתח עם נוסחאות וסימון ערכים
אודות המחבר
שגיא מוגרבי כל הפוסטים של שגיא מוגרבי
טכנאי מחשבים בחיפה, מנהל את Sagi PC וטכנאי מחשבים ורשתות בעל 20 שנות ניסיון בתחום המחשוב והתמיכה הטכנית.
בעל ניסיון רב בניהול אתרי אינטרנט, ניהול רשתות תקשורת ביתיות ועסקיות, ורכש ידע רב בעבודה עם חברות התקשורת הגדולות בארץ.
בנוסף עוסק בבניית וקידום אתרי אינטרנט ומעביר הדרכות בתחום המחשבים, בניית אתרים וקידום אתרים אורגני בגוגל.
אלוף! אין עליך שגיא היקר