שיתוף ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

055-9810311

תמיכה טכנית

א'-ה': 08:00-22:00

ימי שישי: 08:00-14:00

אינטל: "נשיק כרטיסים גרפיים לגיימינג בשנת 2021"

אינטל סוף סוף מצטרפת לעולם הכרטיסים הגרפיים המקצועיים

טופס מהיר להזמנת טכנאי

עדכון מרגש מאינטל - כרטיסים גרפיים גם לגיימרים

כרטיס מסך של אינטל...

בעבר הרחוק כשביקשנו מפרט מחשב ושמענו “כרטיס מסך מובנה של אינטל” ערך המחשב ירד בעייננו לפחות ב50%, כיום המעבד הגרפי נמצא על המעבד אך יחד עם זאת הטכנאים והמבינים מביננו יודעים זאת היטב שכשרצינו לעשות השוואה בין תצורת מחשב כזו לאחרת, כשרצינו להדגיש ללקוח כי המחשב הוא מאד בסיסי השתמשנו במונח “יש בו כרטיס מסך של אינטל” (בנימה מזלזלת…) אז לא עוד! העתיד ייראה אחרת 🙂 האם כבר בשנה הבאה נוכל להגיד ללקוח בגאווה “יש בו כרטיס מסך גרפי חיצוני של אינטל”?

עדכון חדש ומפתיע מאינטל

בשבוע שעבר אינטל הכריזה כי היא מצטרפת לעולם הכרטיסים הגרפיים המקצועיים ותתחרה ישירות בNvidia ובAMD

נעים להכיר: Intel Xe HPG

אינטל תשיק ככל הנראה את כרטיסי הגרפיקה המשחקים הנפרדים הראשונים שלה המבוססים על הדור הבא של Xe HPG GPUs כבר בשנה הבאה.

בניגוד ל- Xe-LP ו- Xe-HP, המיוצרים בתהליך SuperFin 10nm של אינטל עצמה, אינטל תייצר את כרטיסי ה- Xe-HPG בייצור חיצוני, כאשר TSMC (המייצרת שבבים לכרטיסי המסך של AMD וNvidia) היא המועמדת הסבירה והמבטיחה ביותר לייצור כרטיסים אלו. דיווחים ממעגלים טאיוואניים מצביעים על כך שרוב הסיכויים כי- TSMC היא המועמדת המובילה לייצור כרטיסי Xe-HPG של אינטל.

אינטל מצידה לא מאשרת או מכחישה את השמועות על מי תיבחר לייצר את כרטיסי המסך החדשים שלה.

אז מה בכרטיס?

Xe HPG hardware Ray tracing – אולי אחד המונחים החשובים ביותר בכרטיסי מסך גרפיים מתקדמים הוא “Ray Tracing” (טכנולוגיית עיבוד תמונה על ידי מעקב מסלול האור כפיקסלים במישור התמונה ומדמה את ההשפעות של מפגש עם אובייקטים וירטואליים) טכנולוגייה זו מאפשרת עיבוד תמונה מושלם לאובייקטים תלת מימדים והיא בעצם העתיד של כרטיסי המסך. את זאת אנו רואים כעובדות בשטח, לדוגמא פלייסטיישן 5 משתמש בטכנולוגייה זו ומיקרוסופט הכריזה רשמית כי Project Scarlett תשתמש בה במכשירי הדגל הבאים של Xbox שייקראו X Series. ויישרו קו עם Halo Infinite (אנחה כבדה על הדיליי…) שישוחרר מאוחר יותר בשנה הבאה.

Repipelining – תנועה רציפה וחופפת של הוראות למעבד או הצעדים האריתמטיים שביצע המעבד לביצוע הוראות. Repipelining הוא שימוש בצנרת, ללא צינור. 

במצב הרגיל של Pipe – המעבד מקבל את ההוראה הראשונה מהזיכרון, מבצע את הפעולה שנדרשה ואז הולך לקבל את ההוראות הבאה מהזיכרון, וכן הלאה. 

בזמן השגת (קבלת) ההוראות, החלק האריתמטי של המעבד אינו פעיל. והוא צריך לחכות עד שתתקבל ההנחיה הבאה. 

עם טכלולוגיית Repipelining, ארכיטקטורת המחשבים מאפשרת להביא את ההוראות הבאות בזמן שהמעבד מבצע פעולות חישוביות, כשהיא מחזיקה אותן במאגר (Buffer) קרוב למעבד עד שניתן לבצע את כל ההוראות. כך נוצר מצב ששלב אחזור ההוראות הוא רציף. 

התוצאה: עלייה במספר ההוראות שניתן לבצע במהלך פרק זמן נתון. ובסופו של דבר – עיבוד מהיר הרבה יותר.

מקסימום ביצועים – ה- Xe HPG מותאם למשחקים עם ביצועים גבוהים ויש לו את התכונות העדכניות ביותר. רג’ה קודרי המהנדס הראשי בחטיבה הגרפית של אינטל (בדגש על חטיבת כרטיסי המסך העצמאיים), טוען לביצועים נהדרים יחסית לצריכת החשמל. זיכרון הכרטיס מבוסס על GDDR6, וראג’ה אוהב להתלוצץ שהוא עדיין זוכר את הטראומה של ניסיון להתאים זיכרון יוקרתי עם כרטיס המסך המתקדם בחברה הקודמת בה עבד.

 

ray_tracing
כרטיס_מסך_XE_HPG_שיפורים

סוגי הכרטיסים

Xe HPG נמצא כבר במעבדות של אינטל, והוא צפוי לצאת בשנת 2021. 

רג’ה אישר כי אינטל מתכננת לשווק את הכרטיסים בטווח מחירים של בין 200 ל -700 דולר, ומכך אנו מבינים ש- HPG עשויה להסתיים כעיצוב בסיסי עבור כרטיסי טווח בינוני וגבוה יותר (גיימרים) ואילו Xe LP יכול לכסות את כרטיסי המסך המובנים על הלוח שאנו מכירים היום. ניחוש משכיל אומר לי שייתכן שחסר מעבד גרפי אחד קטן יותר בסדרה, ואנו יכולים רק לחכות שאינטל יודיעו על המעבד הנוסף. אפשר רק לשער שמדובר בעיצוב של TSMC או סמסונג, אך ננסה לבדוק זאת מאוחר יותר.

סדרת הXe HPG נבנה בייצור חיצוני, אך זה כל מה שאינטל חולקת איתנו בשלב זה.

שתפו ב-

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest

פירוט סדרת הכרטיסים

Xe HPC  – ישמש למחשבים בעלי תצורה בסיסית עד בינונית (מחשבים משרדיים ושירותי ענן)

Xe HP – ישמש לביצועים גבוהים לתחנות עבודה וניתוח המרות מדיה שונות

Xe HPG – מחשבים נייחים עם ביצועים גבוהים, ו… לגיימרים! (כרטיס בייצור חיצוני)

Xe LP – למחשבים ביתיים, שרתים, מחשבים ניידים בעלי ביצועים גבוהים וגם למשחקים

 

ארכיטקטורה אחת - לכולם!

כרטיס_מסך_אינטל
חלוקת המעבדים הגרפיים בסדרה לפני חשיפת סדרת HPG
intel_gpu_xe
כרטיס_מסך_אינטל

הירשמו לניוזלטר של שגיא פיסי ותשארו תמיד מעודכנים!

אז מה איתנו הגיימרים!?

אינטל לא שכחה אותנו, וכרטיסי המסך לגיימרים גם הם מיוצרים כעת, ויהיו חלק מסדרת המעבדים הגרפיים Xe-HPG, באופן מקביל לעיצוב של- AMDs או לעיצוב של NVIDIA, אינטל כנראה תשתמש בשלדת (מארז) כרטיס מסך סטנדרטי שיהיה קל יחסית לייצור, בעוד כרטיסי מסך מקצועיים הקיימים היום בשוק משתמשים בשילוב של טכנולוגיות שלדה מיוחדות כמו למשל EMIB, CO-EMIB ו- FOVEROS אותם פיתחה אינטל במהלך השנים. לרוע המזל, אינטל לא חשפה יותר מדי ועדיין לא ידוע הרבה בנושא זה.

כרטיסי הגרפיקה לגיימרים של אינטל יצאו לאור על ה- Xe-HPG,

כאשר כרטיס המסך הספציפי הזה מייצג קטגוריה אחרת במשפחת המיקרו-ארכיטקטורה Xe. אשר ממקמת את עצמה בין Xe-LP ל- Xe-HP ומכוונת בעיקר לקהל הגיימרים הרציניים.

כיום אריח בודד מכיל 4096 ליבות ו512 יחידות חישוב. צפוי כי ה-Xe-HPG ישתמש במעבד בעל 4 אריחים (Tile) שיכול לספק עד 16384 ליבות בשבב הדגל.

דרייברים לכרטיסים הללו עדיין בשלבי פיתוח, אך מה שידוע לנו כיום על כך הוא שאריח יחיד של Xe HP יכול להזרים 10 הזרמות וידאו נפרדות עם תוכן 4K 60 HEVC – וזה הישג מדהים לחלוטין! ומכיוון שהקנה מידה כאן הוא כמעט ליניארי בצורה מושלמת, גרסת 4 אריחים אמורה להיות מסוגלת להמיר 40 הזרמות וידאו שונות בו זמנית! מטורף.

פריצת דרך טכנולוגית אמיצה – חישבו על הסיטואצייה הבאה: כרטיס המסך שלכם כבר לא מריץ משחקים חדשים בצורה חלקה או בהגדרות הגבוהות ביותר. מה אתם עושים? הולכים ומתחילים לחפש כרטיס מסך חדש נכון? עוד הוצאה של מאות או אלפי שקלים כן? להתחיל לבדוק איזה גודל הכרטיס והאם יתאים למארז שלכם או שעדיף בכלל לוותר כי לא ממש מתחשק לכם להחליף מארז ולחבר מחדש לוח אם רק כדי לשדרג כרטיס מסך. 

אז הדבר המרגש והמדהים ביותר בסדרת Xe של אינטל הוא העובדה כי הכרטיס עצמו ניתן לשדרוג! מה שלא קיים באף כרטיס מסך היום בשוק. מה שאומר שבמידה ורכשתם כרטיס מסך עם מעבד גרפי מסויים וזיכרון של 4 גיגבייט, תוכלו בעתיד לשדרג אותו ל6 גיגבייט ואפילו להחליף מעבד גרפי(!) ולהשאר עם אותו כרטיס מסך באותו הגודל.

לסיכום

הדבר המעניין ביותר לגיימרים היא ההכרזה כי הכרטיסים הגרפיים המצוידים ב- Xe-HPG GPU יצוידו בRay Tracing באמצעות חומרה וזיכרון GDDR6 כדי להבטיח יחס מחיר/ביצועים מתאים, ואילו קו Xe-HP, שמכוון לשוק הביניים, כנראה יהיה מצוייד בזיכרון HBM.
אינטל הציגה לאחרונה את ההדגמה הראשונה של כרטיסי Xe-LP שלהם במעבדי Tiger Lake הקרובים, מה שעלול להתברר כקפיצה גדולה בגרפיקה משולבת עבור אינטל.
לסיכום, שנת 2021 הולכת להיות מרגשת במיוחד עבור גיימרים.

השארת תגובה

טופס מהיר להזמנת טכנאי

טלפון

שירות לקוחות:

[email protected]

מכירות:

[email protected]

תמיכה טכנית:

[email protected]
close

הירשמו לניוזלטר של שגיא פיסי ותשארו תמיד מעודכנים!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן