SERP
|
Search Engine Results Page – (עמוד תוצאות) – העמוד בו מופיעות התוצאות הממומנות והאורגניות. רשימת אתרים ,מידע נוסף על כל אתר, תמונות וסרטונים רלוונטיים, תוצאות מקומיות ורשימה של שאלות ותשובות.
|
Tag Manager
|
מנהל התגים של גוגל, מאפשר לבעלי אתרים לשים תגים בכל מקום באתר כדי לנטר פעולות משתמשים
|
Phrase Rank
|
אלגוריתם שמשפר את הרלוונטיות ואיכות הSERP
|
Keyword Density
|
צפיפות מילות מפתח- מתאר את מספר הפעמיים בו מילת המפתח נמצאת בטקסט . בעבר מקדמי אתרים שאפו להגיע לצפיפות מסוימת על מנת להתברג במקומות גבוהים כיום זו שיטה לא רלוונטית ובמקרים קיצונים היא עשויה אף להביא לענישה של האתר .
|
Orphan Page
|
(עמוד יתום) – עמוד שאין עמודים אחרים שמקשרים אליו והוא לא מקשר אל עמודים אחרים. עמוד עשוי להיות יתום באופן כללי, אך לרוב מדובר על עמודים ברמת האתר שצריך לטפל בהם במסגרת "טיפול 10,000".
|
Googlebot
|
הזחלן (או עכביש) הספציפי של גוגל.
|
Google Analytics
|
ניתוח התנהגות וזרימת הגולשים באתר - דפוסי גלישה, לאיזה דפים מגיעים, כמות תנועה לאתר מאלו ערוצים נכנסים אליכם לאתר, ניתוח נתוני התנהגות גולשים, מיקומים ועוד
|
Local SEO
|
קידום אתרים לוקאלי –מתבסס על איזור גיאוגרפי. 2 אופנים. א. הגולש מקליד בו מילות חיפוש אשר כוללות גם מיקום גיאוגרפי,"חנות פרחים ברמת גן" ב.להציג בפני הגולש גם רשימה של עסקים אשר נמצאים במיקום קרוב אליו גיאוגרפית.
|
Cached Page
|
גרסת מטמון (Cached Page) – גרסת הדף שמנוע החיפוש שמר בפעם האחרונה שסרק את האתר בו הוא נמצא. במקרה ובו הדף לא זמין, ניתן להשתמש בה על ידי לחיצה על החץ הירוק ליד הכתובת של האתר בגוגל.
|
Yoast
|
תוסף מרכזי שמסדר את קידום הדפים שלנו. בעזרתו אני אומרת לגוגל ולמנועי החיפוש מה אני לא רוצה שיסרקו. מייצרת sitemap.xml
|
Back links
|
אתר שמצביע עלינו. כדי להיות איכותי עליו להיות עם אותו קהל יעד. מאותו תחום תוכן.
|
Spam
|
בהקשר של קידום באינטרנט, מדובר בשיטות כובע שחור. יוצרים תוכן שאינו רלוונטי לגולש כדי לזכות ביתרון בדירוגים. למשל חזרה על מילות מפתח ("דחיסת מילות מפתח"), יצירת קישורים מאתרי ספאם אחרים ומיסוך.
|
GMB
|
גוגל לעסק שלי. אחד הדברים הראשונים שאנו בונים לכל בעל אתר לפני שאנחנו מקדמים אותו. זהו בעצם מיניסייט שמכיל את שעות הפתיחה של העסק, תמונות שלו ביקורות גולשים ומפרט במה הוא מומחה
|
NoFollow
|
קוד שנמצא ב html ומסביר לגוגל לא לסרוק את יציאת הקישור. המקדמים משתמשים בקוד הזה על מנת לא לתת קרדיט לקישור שיוצא. למשל בחלק שרושמים מי מקדם\הקים את האתר
|
NoIndex
|
מורה לגוגל לא לסרוק את הדף הזה ולא להציגו בSERP
|
Bounce rate
|
אחוז נטישה של דף הבית. כמה נכנסו לאתר ויצאו מהר. אם אחוז גבוה אנחנו עושים משהו לא נכון. ניתן לשנות מילות מפתח, להוסיף תכנים, לבדוק קישורים פנימיים וחווית משתמש.
|
Canonical
|
כשאנחנו לא יכולים לבצע הפניות 301 או 302 אנחנו נדאג עדיין למצוא את הדרך שלנו להראות לגוגל מהי הכתובת המועדפת עלינו. נטמיע תגית קנוניקל (canonical) בצורה די פשוטה בראש העמוד ( Head). למרות שלא תבוצע שום הפניה בפועל והגולש יישאר באותו עמוד ואותו URL
|
Session Duration
|
זמן שהיה. משך השהייה הממוצע של גולש בעמוד. ככל שמשך הזמן הממוצע בו גולש מבלה בעמוד ארוך יותר, כך מנועי החיפוש מסיקים שיש בעמוד זה תוכן רלוונטי ומעניין. פרמטר חשוב בגוגל אנליטיקס.
|
Google AdWords
|
גוגל אדוורדס- מערכת מבית גוגל המיועדת לפרסום ברשת האינטרנט, הן פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל המוצגות לגולשים שחיפשו דבר מה והן באתרים של שותפי חיפוש של גוגל. התמחור cpc \ cpmיהיה לפי
|
AMP
|
(ראשי תיבות של Accelerated Mobile Page, כלומר "עמודים מואצים למובייל") הוא אחד מן המוצרים החדשים יחסית של מנוע החיפוש הגדול בעולם, שמטרתו היא לשפר את חוויית המשתמש הגולש בסמארטפון או בטאבלט
|
ביטויי זנב ארוך
|
מהווים ביטוי ממוקד לרצונו של הגולש, ומתאפיינים בתחרות נמוכה, נפח חיפושים נמוך, וחשוב מכל: שיעור המרה גבוה. כך לדוגמה הצירוף "נעלי ספורט" יכול להיחשב כמילת מפתח, לעומת "איפה אפשר לקנות נעלי ספורט לגברים ברמת גן""
|
Domain Authority
|
רמת ה – "תפיסה" של מנועי החיפוש ובראשם גוגל לסמכות ומהימנות האתר בתחומי עניין רלוונטיים לאתר
|
Search Console
|
שירות ואוסף של כלים, שעוזרים לעקוב אחרי ביצועי האתר בגוגל. טכני: התראות על בעיות סריקה באתר, שגיאות 404, שגיאות שמפריעות לאינדוקס האתר. ויזואלי- לא מותאם לנייד, מהירות האתר. יעוץ שאילתות חיפוש (ביטויי מפתח) ושליחת עמודים לסריקה בגוגל.
|
Click Bait
|
(פיתיון קליקים) – נקרא לעיתים גם פיתיון קישורים. הכוונה היא לכותרת שנועדה למשוך גולשים ללחוץ עליה באמצעות "טיזינג", גם אם היא מובילה לתוכן או אתר עם תוכן באיכות נמוכה מאוד.
|
גוגל פינגווין אלגוריתם
|
נועד לטפל במניפולציה שמקדמי אתרים מבצעים באמצעות קישורים. הוא יודע לזהות מתי התוכן של האתר דל ועלוב ונועד אך ורק לקישורים. הוא גם יודע לזהות מתי פרופיל הקישורים של האתר לא טבעי.
|
Google Panda
|
אלגוריתם ידוע של גוגל מ-2013 .נועד לזהות אתרים עם תוכן באיכות נמוכה או תוכן מועתק ולשנות את הדירוגים שלהם בהתאם.
|
Google Hummingbird
|
יונק הדבש- האלגוריתם הראשון של גוגל שהתפרסם בכך שהוא מיועד לשיפור הניתוח הסמנטי של החיפושים. והבנת ההקשר של החיפוש או הקשר בין המילים השונות המרכיבות אותו. במקום מילות חיפוש אנשים התחילו לחפש משפטים וביטויים..
|
Google RankBrain
|
ציין את המעבר ההדרגתי של גוגל ללימוד מכונה והפעלה של אינטליגנציה מלאכותית בחיפוש.
|
Google Disavow Tool
|
הכלי של גוגל בו ניתן לבדוק קישורים "רעילים". נוצר על מנת לאפשר לבעלי אתרים לבקש שקישורים מאתרים מסוימים לא ישפיעו על ניקוד האתר. להשתמש בו עי כתיבת טופס TXT בכתבן רק אחרי שניסינו כל דרך אחרת.
|
Guest Posting
|
(פוסטים אורחים או "כתב אורח") – כתיבה של בלוגים אורחים באתרי אינטרנט מהתחום המקצועי של הכותב במטרה לקבל הכרה או קישור חוזר.
|
De-Index
|
(הסרה מהאינדקס) – מצב בו גוגל או מנוע חיפוש אחר מסיר דף או אתר מהאינדקס שלו. כי: העמוד כבר אינו קיים זמן רב או מחזיר שגיאה אחרת\ ניתנה פקודה מפורשת מהמשתמש להסיר אותו \ הפרה של הכללים של גוגל למנהלי אתרים
|
Google Dance
|
כינוי לתקופה שבה גוגל מעדכן את האינדקס שלו, דבר שיכול לגרום לשינוי בתוצאות והופעה של תוצאות שונות מאוד על פי המאגר ממנו גוגל שואב את הנתונים. כיום האינדקס של גוגל מתעדכן מהר מאוד הודות לאלגוריתם "קפאין"..
|